Guanyadors del 4t Concurs de Microrelats de Cugat.cat

Verbs (1r Premi categoria adulta)

Arribo. Miro. Sec. Espero. Fumo. Llegeixo. Miro. M’aixeco. Volto. Sec. Miro. M’impaciento. Fumo. Espero. Penso. Dubto. Em neguitejo. Arriba. Somric. Beso. S’excusa. Escolto. Perdono.  Acaricio. Abraço. Explico. Escolta. Projecto. Nega. Insisteixo. Nega. Suplico. Nega. S’empipa.  Desisteixo. Marxa. Miro. Marxa. M’entristeixo. Desapareix. M’enfonso. Passejo. Percebo. Reflexiono. Camino. Observo. Albiro. Torno.

RAFAEL USERO SANCHEZ (Fracàs)

 

L’atac (Accèssit categoria adulta)

Sense voler-ho, se li alça el braç. Aprensiu com és, de seguida imagina malalties degeneratives i un futur esfereïdor (immobilitzat per sempre en una cadira de rodes, atès per un seguici d’infermeres i metges que li amaguen la terrible veritat). Però ara se li aixeca una cama –flexible com una ballarina–, després l’altra –es troba suspès en l’aire!– i finalment cau a terra. Estès al mig del carrer, no controla els moviments per voluntat pròpia: s’arrossega, es balanceja, levita, es contorsiona amb convulsions violentes. Un cor infantil de rialles acompanya els seus espasmes. Aplaudiments. Uns fils li tiben els membres. Rep un fort cop al cap: un putxinel·li vestit de policia li està clavant garrotades. Quan acabarà la funció?

JORDI MASÓ RAHOLA (Don Draper)

Avui podria ser un gran dia (1r Premi categoria infantil)

Riiing, riiing! És hora d’aixecar-se. Shhhhhhh! La dutxa. Poing! Les torrades. Ffff! La llet calenta. Pum! La porta al tancar-se. Zzzzuuu! El ascensor. Surto. Chop chop chop! Genial, està plovent i no he agafat paraigües. Rum rum! Mec mec! Els cotxes i les motos. Bla bla bla bla! La gent parlant. Chif chof! Les meves passes. Per fi arribo al cole. No hi ha ningú, pot ser he arribat tard. Miro el rellotge, però marca que encara estic a temps. Ding dong! Truco al timbre i nungú contesta. Mecatxis! Avui és dissabte!

LAIA SORIANO GRANDE (Aial)

Pensaments d’un planeta trist (Accèssit categoria infantil)

Us dono vida, us dono lloc, us dono aigua i menjar.

Em doneu destrucció, em doneu mort, em doneu guerra i plors.

Us dono qualitats, però feu servir els defectes.

Us dono alegria, però feu servir l’odi.

Però encara tinc l’ esperança de que algun dia,

em podreu donar alegria,

em podreu donar felicitat.

Encara tinc l’esperança que algun dia

em podreu donar allò

que jo us he donat.

GERARD SALVADOR BORDONADA (Gerix)


Deixa un comentari

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

