Per què?

El meu nom és Esther Cohen i vaig néixer el 3 d’abril al 1484 a Catalunya. Al 1492, la  meva família i jo vam traslladar-nos a Portugal. No entenia perquè havíem de mudar-nos a un  altre país. A l’arribar, ens va rebre l’oncle Abraham amb, la Dalia, la Deborah i el David; la seva dona i els meus cosins.  Passats uns anys , vaig complir els 17, vaig trobar  l’amor de la meva vida, Moshe. De sobte, un dia,  el meu oncle ens va comentar que al Isaac, li havien  arrestat acusant-lo falsament de  trair al govern, però, en el fons tots sabíem que Isaac s’havia negat a convertir-se al catolicisme i el govern s’havia quedat amb tots els seus béns. Moltes altres famílies jueves havien patit casos  molt semblants, i perquè a  nosaltres no ens passés el mateix, vam emigrar a Holanda. Es deia que en aquell país,  els jueus podien viure en pau. En Moshe i jo vam estar parlant, i vam decidir anar-nos junts cap a Holanda, i establir-nos allà amb la meva família.

LEV


Deixa un comentari

