Rebeccah

Em dic Rebeccah i vaig fugir del call jueu de Barcelona als 15 anys amb tota la meva família. Jo ja no era tant petita a i podia entendre per les conversacions del meus pares que passava en aquell moment. Però les meves germanes no entenien res del que passava a Barcelona i a la resta Espanya.  Tot eren rumors sobre atacs als calls, no podíem practicar més la nostra religió perquè seríem penjats a la forca.Era molt injust i si volíem restar a casa nostra, hauríem de convertir-nos en cristians. Però mai  renunciaríem a la nostra religió, així que el meu pare, Abraham, va decidir fugir a Lió (França), on teníem  dues  cosines que ens ajudarien , ens donarien un sostre on viure fins que tot acabessi. Tot va passar com estava planejat, però la meva germana Sarah, durant el camí es va ficar malalta, no teníem res amb què curar-la, poc a poc es va quedar sense força per continuar el camí fins a Lió. Mai oblidaré l’última  vegada que la vaig sentir i em va dir: “Lluita per la llibertat del nostre poble”…

ROSA DELS VENTS


Deixa un comentari

