Lliçó d’amor. En una vidriera un rètol deia: cadets en venda

Un nen va aparèixer a la botiga preguntant:Quant valen els gossets? L´amo va contestar: 50è. El nen va ficar la mà a la butxaca i va treure unes monedes.Només tinc 5e … puc veure´ls? L´home va somriure i va xiular. De la rebotiga va sortir la seva gossa seguida per cinc gossets. Un dels gossets estava quedant-se enrere. L´infant va assenyalar al gosset que coixejava. Què li passa a aquest gosset?Va preguntar. L´home li va explicar que quan el gosset va néixer, el veterinari li va dir que tenia un maluc defectuos i que coixejaria la resta de la seva vida. El nen es va emocionar molt ¡Aquest és el gosset que jo vull comprar!. I l´home va replicar. No, jo t´ho regalo. El nen li va dir: Jo no vull que vostè me´l regali. El val tant com els altres gossets i jo li pagaré el preu complet. L´home va contestar: El mai serà capaç de córrer, saltar i jugar com els altres gossets. El nen es va aixecar la cama del seu pantaló per mostrar la seva cama esquerra, inutilitzada, suportada per un gran aparell de metall .- Bé, jo no puc córrer molt bé tampoc, i el gosset necessitarà a algú que ho entengui. Els ulls de l´home es van omplir de llàgrimes … va somriure i va dir:només espero i reso perquè cada un d´aquests cadellets tingui un amo com tu. A la vida no importa qui ets, sinó que algú et apreciï pel que ets, i t´accepti i t´estimi incondicionalment. Un veritable amic és aquell que arriba quan la resta del món s´ha anat.

Refifi


Deixa un comentari

