Des del llibre (com una instantània)

“El teu aniversari. Dinàvem a casa teva. Obrint un regal; la jaqueta blanca, aquella tant bonica que portes cada dia”, diu el senyor. “Sí, molt bonica és”, li contesto. És divertit aquest senyor. Somriu i parla dolçament. Tota aquesta gent al meu voltant somriu. Canto ara i ells riuen i canten amb mi. El senyor em parla i posa el seu dit sobre el llibre dels quadrats foscos. El miro i té la cara feliç. Les dues senyores canten amb mi. Jo canto bé. I la noia, asseguda al sofà al meu costat, em parla. “Vaig anar a Sevilla”, diu. “Molt bonica Sevilla”, li contesto. “Aquest d’aquí sóc jo”, diu el senyor. Veig una rodona taronja, en el quadrat fosc del llibre. “I aquesta ets tu”, diu la noia. Jo? En aquest llibre ple de quadrats? “Doncs jo ja he sortit d’aquest llibre!” li dic i ric. Riuen tots.“Sí, diu ella, ja has sortit de l’àlbum de fotos, oi? Són fotos de nosaltres”. Miro la noia i ric; són fotos! Ja ho sé… .“Ets maca”, li dic. “Com tu àvia, ho he heretat de tu”, em respon.

Von Dembuch


One response to “Des del llibre (com una instantània)

Deixa un comentari

