Nit de joia

On sóc? Obro els ulls i no veig res, tot es foscor. Estirada a terra me’n adono que estic humida, quasi molla, jec sobre l’herba tan llarga com sóc. Cóm he arribat aquí? De mica en mica percebo  algunes figures: arbres, pedres, herba i veig que una cos grossa camina i s’acosta, diria que és un cavall, ui!, m’està olorant, no tinc por, però resto immòbil. La nit va deixant pas al dia, intueixo el sol darrera la muntanya i jo encara a terra. Prou, m’haig d’aixecar, no puc, el cos pesa massa i caic, un cop, dos cops; al tercer intent ho assoleixo, ja m’he posat dempeus. Uf, quin patiment!. Es de dia i tinc gana, no sé què fer, però, ep! qui em toca?, es el cavall d’abans, millor dit es una euga alta i ben plantada, m’empenta per ensenyar-me a mamar. Es curiós però en aquest precís moment he descobert que soc una potreta que acaba de néixer.

Sergi Picarol


Deixa un comentari

